8 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka 8
- Matematyka wokół nas 8
- Matematyka z kluczem 8
- Matematyka z kluczem 8
- Matematyka z plusem 8
- Matematyka z plusem 8
- Matematyka 8
- Matematyka 8
- Matematyka 8
- Matematyka 8
- Matematyka 8
- Teraz egzamin ósmoklasisty. Repetytorium
- Matematyka z kluczem 8
- Matematyka z plusem 8
- Teraz egzamin ósmoklasisty. Repetytorium
Lista zadań Strona 161
Strona 161
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 58
- Strona 60
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
Zadanie 1. Podpunkt a)
Doświadczenie losowe polega na dwukrotnym rzucie symetryczna monetą. Narysuj drzewo tego doświadczenia, a następnie oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia: wypadł 1 orzeł.
Zadanie 1. Podpunkt b)
Doświadczenie losowe polega na dwukrotnym rzucie symetryczna monetą. Narysuj drzewo tego doświadczenia, a następnie oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia: wypadł co najmniej 1 orzeł.
Zadanie 2. Podpunkt a)
Doświadczenie losowe polega na dwukrotnym rzucie symetryczną sześcienną kostką, której 2 ściany są żółte, 2 ściany niebieskie i 2 fioletowe. Zapisz w tabeli w zeszycie wszystkie możliwe wyniki tego doświadczenia. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia: za drugim razem wyrzucono inny kolor niż za pierwszym.
Zadanie 2. Podpunkt b)
Doświadczenie losowe polega na dwukrotnym rzucie symetryczną sześcienną kostką, której 2 ściany są żółte, 2 ściany niebieskie i 2 fioletowe. Zapisz w tabeli w zeszycie wszystkie możliwe wyniki tego doświadczenia. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia: za pierwszym razem wyrzucono kolor fioletowy.
Zadanie 2. Podpunkt c)
Doświadczenie losowe polega na dwukrotnym rzucie symetryczną sześcienną kostką, której 2 ściany są żółte, 2 ściany niebieskie i 2 fioletowe. Zapisz w tabeli w zeszycie wszystkie możliwe wyniki tego doświadczenia. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia: za pierwszym lub za drugim razem wyrzucono kolor niebieski.
Zadanie 3. Podpunkt a)
Rzucamy sześcienną kostką do gry i monetą. Zapisz w zeszycie zbiór wyników tego doświadczenia losowego. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia: wylosowano liczbę nieparzystą i orła.
Zadanie 3. Podpunkt b)
Rzucamy sześcienną kostką do gry i monetą. Zapisz w zeszycie zbiór wyników tego doświadczenia losowego. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia: wylosowano liczbę co najwyżej równą 2 i reszkę.
Zadanie 4. Podpunkt a)
Rzucamy 2 razy symetryczną czworościenną kostką do gry. Zapisz w tabeli w zeszycie wszystkie możliwe wyniki tego doświadczenia. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na: otrzymaniu w obydwu rzutach liczby oczek podzielnej przez 2.
Zadanie 4. Podpunkt b)
Rzucamy 2 razy symetryczną czworościenną kostką do gry. Zapisz w tabeli w zeszycie wszystkie możliwe wyniki tego doświadczenia. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na: otrzymaniu sumy oczek większej od 8
Zadanie 4. Podpunkt c)
Rzucamy 2 razy symetryczną czworościenną kostką do gry. Zapisz w tabeli w zeszycie wszystkie możliwe wyniki tego doświadczenia. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na: otrzymaniu w pierwszym rzucie parzystej liczby oczek.
Zadanie 5. Podpunkt a)
Rzucono 2 razy symetryczną sześcienną kostką, na której ściankach są zapisane liczby: 1, 1, 2, 2, 3, 3. Oblicz w zeszycie prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na: wyrzuceniu liczby oczek, której suma jest podzielna przez 3.
Zadanie 5. Podpunkt b)
Rzucono 2 razy symetryczną sześcienną kostką, na której ściankach są zapisane liczby: 1, 1, 2, 2, 3, 3. Oblicz w zeszycie prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na: wyrzuceniu liczby oczek, której iloczyn jest parzysty.
Zadanie 6. Podpunkt a)
Spośród liczb od 1 do 9 losujemy 2 razy ze zwracaniem jedną liczbę. Zapisz w zeszycie w tabeli wszystkie możliwe wyniki tego doświadczenia. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na tym, że: każda wylosowana liczba jest podzielna przez 10.
Zadanie 6. Podpunkt b)
Spośród liczb od 1 do 9 losujemy 2 razy ze zwracaniem jedną liczbę. Zapisz w zeszycie w tabeli wszystkie możliwe wyniki tego doświadczenia. Oblicz prawdopodobieństwo zdarzenia polegającego na tym, że: za każdym razem wylosowano tę samą liczbę.
Zadanie 7.
Robert, Maciek i Tomek ustawili się w kolejce do sklepiku szkolnego. Jakie jest prawdopodobieństwo tego, że stanęli w takiej kolejności, aby ich imiona były uporządkowane alfabetycznie.