8 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka 8
- Matematyka wokół nas 8
- Matematyka z kluczem 8
- Matematyka z kluczem 8
- Matematyka z plusem 8
- Matematyka z plusem 8
- Matematyka 8
- Matematyka 8
- Matematyka 8
- Matematyka 8
- Matematyka 8
- Teraz egzamin ósmoklasisty. Repetytorium
- Matematyka z kluczem 8
- Matematyka z plusem 8
- Teraz egzamin ósmoklasisty. Repetytorium
Lista zadań Strona 39
Strona 39
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 40
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 58
- Strona 60
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
Zadanie 1.
W trójkącie bok ma 5,3 cm, = 4,8 cm, = 8,9 cm. Uszereguj kąty tego trójkąta od największego do najmniejszego.
Zadanie 2.
Który z boków trójkąta jest najdłuższy, a który jest najkrótszy, jeśli kąt α = 40˚, β = 65˚?
Zadanie 3.
Oblicz w zeszycie miary kątów trójkąta przedstawionego na rysunku, jeśli kąt jest trzy razy mniejszy od kąta i pięć razy mniejszy od kąta .
Zadanie 4. Podpunkt a)
Czy można zbudować trójkąt z odcinków o podanych długościach? 2 cm, 5 cm, 0,07 m.
Zadanie 4. Podpunkt b)
Czy można zbudować trójkąt z odcinków o podanych długościach? 2 m, 40 dm, 20 dm.
Zadanie 4. Podpunkt c)
Czy można zbudować trójkąt z odcinków o podanych długościach? 0,08 m, 0,4 dm, 10 cm.
Zadanie 5.
Jeden z kątów trójkąta ma miarę równą 100˚, a różnica dwóch pozostałych wynosi 32˚. Wyznacz miary tych kątów. Jaki to rodzaj trójkąta?
Zadanie 6.
Oblicz w zeszycie miary kątów trójkąta prostokątnego, w którym jeden z kątów ostrych jest o 38˚ mniejszy od drugiego.
Zadanie 7.
W trójkącie rozwartokątnym równoramiennym kąt zewnętrzny ma miarę 50˚. Oblicz w zeszycie miary katów wewnętrznych tego trójkąta.
Zadanie 8.
Uzasadnij, że suma miar dwóch kątów wewnętrznych trójkąta jest równa mierze kąta zewnętrznego przyległego do trzeciego kąta trójkąta.
Ćwiczenie sprawdzające 1.
Oblicz w zeszycie miary kątów trójkąta równoramiennego, jeżeli miara kąta przy wierzchołku jest o 15˚ większa od miary kąta przy podstawie.
Ćwiczenie sprawdzające 2.
Narysuj w zeszycie trójkąt o bokach długości 0,35 dm, 0,04 m, 6 cm. Który kąt ma miarę największą, a który najmniejszą?
Ćwiczenie sprawdzające 3.
Oblicz w zeszycie miary kątów trójkąta przedstawionego na rysunku. Który bok jest najdłuższy? Jaki to rodzaj trójkąta?