8 szkoły podstawowej
Fizyka
Lista zadań Strona 150
Strona 150
- Strona 16
- Strona 19
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 40
- Strona 43
- Strona 46
- Strona 48
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 62
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 73
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 84
- Strona 87
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 105
- Strona 108
- Strona 113
- Strona 117
- Strona 121
- Strona 126
- Strona 130
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 142
- Strona 146
- Strona 149
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 154
- Strona 156
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 164
- Strona 168
- Strona 171
- Strona 173
- Strona 177
- Strona 181
- Strona 184
- Strona 185
- Strona 188
- Strona 191
- Strona 198
- Strona 202
- Strona 203
- Strona 209
- Strona 210
- Strona 214
- Strona 217
- Strona 221
- Strona 225
- Strona 227
- Strona 228
- Strona 229
- Strona 230
- Strona 233
- Strona 234
- Strona 238
- Strona 241
- Strona 245
- Strona 248
- Strona 249
- Strona 252
- Strona 258
- Strona 259
- Strona 260
Zadanie 1. Podpunkt a)
W trzech doświadczeniach staramy się zaobserwować dyfrakcję fali elektromagnetycznej o długości na różnych przeszkodach. Oceń, w którym przypadku zjawisko ujawni się najwyraźniej. Odpowiedź uzasadnij.; samochód
Zadanie 1. Podpunkt b)
W trzech doświadczeniach staramy się zaobserwować dyfrakcję fali elektromagnetycznej o długości 2 na różnych przeszkodach. Oceń, w którym przypadku zjawisko ujawni się najwyraźniej. Odpowiedź uzasadnij.; lokomotywa
Zadanie 1. Podpunkt c)
W trzech doświadczeniach staramy się zaobserwować dyfrakcję fali elektromagnetycznej o długości 2 na różnych przeszkodach. Oceń, w którym przypadku zjawisko ujawni się najwyraźniej. Odpowiedź uzasadnij.; okręt
Zadanie 2. Podpunkt a)
Radar wysyła fale o częstotliwości . Oblicz, jaka jest długość takiej fali. Czy może ona posłużyć do wykrycia:okrętu,
Zadanie 2. Podpunkt b)
Radar wysyła fale o częstotliwości . Oblicz, jaka jest długość takiej fali. Czy może ona posłużyć do wykrycia:samochodu zabawki,
Zadanie 2. Podpunkt c)
Radar wysyła fale o częstotliwości . Oblicz, jaka jest długość takiej fali. Czy może ona posłużyć do wykrycia:łebka odciętego od szpilki?
Zadanie 3. Podpunkt a)
Oceń i uzasadnij, w których przypadkach najłatwiej zaobserwować dyfrakcję światła:na czubku wąsa kota,
Zadanie 3. Podpunkt b)
Oceń i uzasadnij, w których przypadkach najłatwiej zaobserwować dyfrakcję światła:na całym kocie,
Zadanie 3. Podpunkt c)
Oceń i uzasadnij, w których przypadkach najłatwiej zaobserwować dyfrakcję światła:na ostrzu szpilki,
Zadanie 3. Podpunkt d)
Oceń i uzasadnij, w których przypadkach najłatwiej zaobserwować dyfrakcję światła:na łebku szpilki.
Zadanie 4.
Dwóch śpiewaków śpiewa unisono (czyli głosem jednakowej wysokości). Określ, czy na sali koncertowej są miejsca, w których z powodu interferencji dźwięku panuje cisza. Wyjaśnij dlaczego.
Zadanie 5. Podpunkt a)
Do pewnego miejsca w przestrzeni docierają jednakowe dźwięki z dwóch źródeł. Określ, czy te dźwięki się wzmacniają czy osłabiają.
Zadanie 5. Podpunkt b)
Do pewnego miejsca w przestrzeni docierają jednakowe dźwięki z dwóch źródeł. Określ, czy te dźwięki się wzmacniają czy osłabiają.