Zadanie 3. Każdemu z podanych zestawów cech (I-III) przyporządkuj dwóch przedstawicieli dorosłych osobników kręgowców, u których występują wszystkie podane cechy. I. zmiennocieplność, jajorodność, skrzela, linia bocznaKarp, rzekotka, żmija, ciernik, padalecII. jajorodność, rozwój złożony, wymiana gazowa przez skórę i płucaWęgorz, rzekotka, zaskroniec, ropucha, łosośIII. występowanie błon płodowych, zrogowaciały naskórek, płuca, zmiennocieplnośćOkoń, rzekotka, zaskroniec, szczupak, padalec Zadanie 4. Wskaż poprawne dokończenie każdego z poniższych zdań.I. Larwa jest stadium występującym w rozwojuA. jaszczurkiB. żabyII. Błony płodowe powstają w rozwoju zarodkowym.A. zaskrońca i jaszczurkiB. żaby i karpia Zadanie 5. Uzupełnij zdania. Wskaż litery przyporządkowane właściwym cechom.I. Gadom rozwój na lądzie umożliwia A/B.A. jajorodność B. wytwarzanie błon płodowychII. Przejawem uzależnienia płazów od zbiorników wodnych jest A/B.A. brak błon płodowych B. zmiennocieplność Zadanie 6. Poniżej zamieszczono trzy zdania dotyczące narządów oddechowych ryb i płazów. Oceń prawdziwość każdego z poniższych zdań. Podkreśl P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F, jeśli jest fałszywe.I. Naga i silnie unaczyniona skóra płazów pełni funkcję oddechową. P/FII. W okresie rozrodu przebywające w wodzie dorosłe płazy oddychają skrzelami. P/FIII. U większości ryb wymiana gazowa odbywa się przede wszystkim przez unaczynione skrzela. P/F