Lista zadań Strona 209

Strona 209

Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Zadanie 13 Podpunkt a) Na podstawie opisu słownego zapisz wzór na pole P wielokąta z wykorzystaniem następujących oznaczeń:x – długość podstawy wielokąta,y – długość boku sąsiadującego z podstawą wielokąta,z – długość wysokości tego wielokąta opuszczonej na jego podstawę.Pole tego wielokąta jest połową iloczynu długości podstawy i długości wysokości opuszczonej na tę podstawę. Zadanie 13 Podpunkt b) Na podstawie opisu słownego zapisz wzór na pole P wielokąta z wykorzystaniem następujących oznaczeń:x – długość podstawy wielokąta,y – długość boku sąsiadującego z podstawą wielokąta,z – długość wysokości tego wielokąta opuszczonej na jego podstawę.Pole tego wielokąta jest iloczynem długości jego sąsiednich boków. Zadanie 13 Podpunkt c) Na podstawie opisu słownego zapisz wzór na pole P wielokąta z wykorzystaniem następujących oznaczeń:x – długość podstawy wielokąta,y – długość boku sąsiadującego z podstawą wielokąta,z – długość wysokości tego wielokąta opuszczonej na jego podstawę.Pole tego wielokąta jest iloczynem długości podstawy i długości wysokości opuszczonej na tę podstawę. Zadanie 14 Pole równoległoboku P = 121 cm2, a jego wysokość h = 11 cm. Jaką długość ma podstawa równoległoboku? Oznacz długość podstawy (wyrażoną w cm) literą a. Zadanie 15 Pole równoległoboku P = 144 cm2. Jakie długości mogą mieć jego podstawa i odpowiadająca jej wysokość? Podaj trzy różne możliwości. Zadanie 16 Pole rombu jest równe 36 cm2. Jakie mogą być długości jego przekątnych? Podaj cztery różne możliwości. Zadanie 17 Jak zmieni się pole prostokąta, jeśli jeden jego wymiar zwiększymy dwukrotnie? Zadanie 18 Jak zmieni się obwód prostokąta, jeśli jeden jego wymiar zmniejszymy o 1 cm? Zadanie wprowadzające 5. Podpunkt a) W słynnej greckiej bajce, przytoczonej na s 198, znajdujemy rozmowę muła z osłem. Zastanawiamy się, ile worków dźwigał muł, a ile – osioł. Kasia i Tomek sporządzili matematyczną ilustrację do treści tej bajki. Co oznaczają zapisy: m – 1, m + 1, o + 1, o – 1? Zadanie wprowadzające 5. Podpunkt b) W słynnej greckiej bajce, przytoczonej na s 198, znajdujemy rozmowę muła z osłem. Zastanawiamy się, ile worków dźwigał muł, a ile – osioł. Kasia i Tomek sporządzili matematyczną ilustrację do treści tej bajki. Co oznacza zapis: m = 7 i o = 5?