Lista zadań Strona 175

Strona 175
Ćwiczenie 1. Podpunkt a) Zapisz wyrażenie algebraiczne według podanego przepisu i doprowadź je do najprostszej postaci.Jaką liczbą jest x, jeśli wartość otrzymanego wyrażenia wynosi (-3)3. Ćwiczenie 1. Podpunkt b) Zapisz wyrażenie algebraiczne według podanego przepisu i doprowadź je do najprostszej postaci. Ćwiczenie 1. Podpunkt c) Zapisz wyrażenie algebraiczne według podanego przepisu i doprowadź je do najprostszej postaci.Jaką liczbą jest x, jeśli wartość otrzymanego wyrażenia wynosi -1. Ćwiczenie 2. Podpunkt a) Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego: sumę pięciu kolejnych liczb całkowitych, z których największa jest równa c. Ćwiczenie 2. Podpunkt b) Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego: liczbę naturalną podzielną przez 3. Ćwiczenie 2. Podpunkt c) Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego: liczbę naturalną, która przy dzieleniu przez 7 daje resztę 5. Ćwiczenie 3. Podpunkt a) Odpowiedz na podstawione pytanie. Zapisz odpowiednie wyrażenie algebraiczne.Za x kg bananów zapłacono y zł. Jaka była cena 1 kg bananów? Ćwiczenie 3. Podpunkt b) Odpowiedz na podstawione pytanie. Zapisz odpowiednie wyrażenie algebraiczne.Kupiono 2 kg truskawek po a zł za kilogram, 1 kg czereśni, droższych od truskawek o 2 zł za kilogram, oraz 1 kg wiśni, tańszych od czereśni o 1 zł za kilogram. Ile zapłacono za owoce. Ćwiczenie 3. Podpunkt c) Odpowiedz na podstawione pytanie. Zapisz odpowiednie wyrażenie algebraiczne.Zosia kupiła 1 chleb za x zł oraz 10 bułek. Jedna bułka jest o 1,60 zł tańsza od bochenka chleba. Płaciła banknotem dwudziestozłotowym. Ile otrzymała reszty? Ćwiczenie 4. Zapisz w postaci odpowiedniego wyrażenia algebraicznego liczbę trzycyfrową, której cyfrą dziesiątek jest x, cyfra jedności jest o 2 większa od cyfry dziesiątek, a cyfra setek jest o 3 mniejsza od cyfry jedności. Ćwiczenie 5. Zapisz w postaci odpowiedniego wyrażenia algebraicznego różnicy liczby trzycyfrowej oraz liczby, która powstanie w wyniku przedstawienia cyfry setek i jedności liczby trzycyfrowej. Przez jakie liczby jest podzielna ta różnica? Ćwiczenie 6. Podpunkt a) W pewnej szkole we Franci lekcja trwa a minut, w szkole w Austrii – trwa o 5 minut krócej niż we Francji, a w Anglii – o 10 minut dłużej niż w Austrii. Zapisz za pomocą wyrażenia algebraicznego czas trwania lekcji w szkołach w Austrii i Anglii. Ćwiczenie 6. Podpunkt b) W pewnej szkole we Franci lekcja trwa a minut, w szkole w Austrii – trwa o 5 minut krócej niż we Francji, a w Anglii – o 10 minut dłużej niż w Austrii. Oblicz, ile minut trwają lekcje w poszczególnych krajach, jeśli stosunek czasu trwania lekcji w Anglii do czasu trwania lekcji w Polsce wynosi: