Lista zadań Strona 193

Strona 193
Ćwiczenie 1. Kasia może dojechać na rowerze do babci ścieżką rowerową, która biegnie wzdłuż łamanej KSB, lub polną drogą KB. Po polnej drodze porusza się z prędkością 13 km/h, a po ścieżce rowerowej z prędkością 17 km/h. Którą trasą Kasia dojedzie do babci szybciej?O ile minut szybciej?A. Trasą KSB, o 3 minuty szybciej.B. Trasą KB, o 1 minutę szybciej.C. Obiema trasami przejedzie w tym samym czasie.D. Jest za mało danych, aby to obliczyć. Ćwiczenie 2. Jakie są miary kątów czworokąta ABCD, jeżeli kąt przy wierzchołku C jest największy, a każdy następny jest o 30° mniejszy od poprzedniego?A. 130°, 100°, 70°, 40°B. 135°, 105°, 75°, 45°C. 135°, 105°, 75°, 35°D. 130°, 130°, 50°, 50° Ćwiczenie 3. Na podstawie rysunku oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P. jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F - jeśli jest fałszywe.Końce łamanej mają współrzędne (0, 1) i (-5, 0).PFPFOsią symetrii tej łamanej jest oś y.PF Ćwiczenie 4. Czy istnieje trójkąt, którego boki mają długości: 5,2 cm, 48 mm, 0,9 dm? Wybierz odpowiedź A (Tak) albo B (Nie) i jej uzasadnienie spośród 1 albo 2.A.Tak, 1.najdłuższy bok jest krótszy od sumy długości pozostałych boków.B.Nie,ponieważ2.48 > 5,2 + 0,9. Ćwiczenie 5. Rama prostokątnego obrazu jest wykonana z drewnianych listew tej samej szerokości. Zewnętrzny obwód ramy jest o 4 dm większy od obwodu wewnętrznego. Grubość ramy wynosiA. 5 cmB. 10 cmC. 4 cmD. 8 cm Ćwiczenie 6. Sześciokąt foremny ABCDEF o boku długości 2 przedstawiono na rysunku. Punkt K jest środkiem boku AB. Współrzędnymi punktu K są: Ćwiczenie 7. W układzie współrzędnych zaznaczono punkty K i M. Odcinek KM jest przekątną kwadratu KLMN. Uzupełnij poniższe zdania. Wybierz odpowiedź spośród oznaczonych literami A i B oraz odpowiedź spośród oznaczonych literami C i D.Współrzędne wierzchołków L i N wynoszą A / B.A. (3, 1) oraz (-3,-1)B. (5, 1) oraz (-5, -1)Długość przekątnej LN jest równa C / D. Ćwiczenie 8. Podpunkt a) Długość boku sześciokąta foremnego przedstawionego na rysunku wynosi 4 cm. Odpowiedz na pytania. Odpowiedzi uzasadnij. Ile wynosi stosunek długości przekątnej CF do przekątnej AC? Ćwiczenie 8. Podpunkt b) Długość boku sześciokąta foremnego przedstawionego na rysunku wynosi 4 cm. Odpowiedz na pytania. Odpowiedzi uzasadnij. O ile centymetrów obwód trapezu CFED jest mniejszy od obwodu sześciokąta? Ćwiczenie 8. Podpunkt c) Długość boku sześciokąta foremnego przedstawionego na rysunku wynosi 4 cm. Odpowiedz na pytania. Odpowiedzi uzasadnij. Czy trójkąt CAF jest prostokątny? Ćwiczenie 9. Na rysunkach przedstawiono kształt i sposób układania płytek oraz niektóre wymiary w centymetrach. Jaką długość będzie miał wzór ułożony z 5 płytek? Zapisz obliczenia.