8 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka wokół nas 8
Lista zadań Strona 320
Strona 320
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
- Strona 166
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 169
- Strona 170
- Strona 171
- Strona 175
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 181
- Strona 182
- Strona 183
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 191
- Strona 192
- Strona 193
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 197
- Strona 198
- Strona 199
- Strona 200
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 208
- Strona 209
- Strona 210
- Strona 211
- Strona 212
- Strona 213
- Strona 214
- Strona 215
- Strona 216
- Strona 217
- Strona 218
- Strona 223
- Strona 224
- Strona 225
- Strona 226
- Strona 227
- Strona 229
- Strona 230
- Strona 231
- Strona 232
- Strona 233
- Strona 234
- Strona 235
- Strona 236
- Strona 238
- Strona 239
- Strona 240
- Strona 241
- Strona 242
- Strona 243
- Strona 244
- Strona 245
- Strona 246
- Strona 247
- Strona 249
- Strona 250
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 253
- Strona 254
- Strona 255
- Strona 256
- Strona 257
- Strona 258
- Strona 259
- Strona 260
- Strona 261
- Strona 263
- Strona 264
- Strona 265
- Strona 270
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 277
- Strona 278
- Strona 279
- Strona 280
- Strona 281
- Strona 284
- Strona 285
- Strona 286
- Strona 288
- Strona 289
- Strona 290
- Strona 291
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 295
- Strona 296
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 300
- Strona 301
- Strona 302
- Strona 303
- Strona 304
- Strona 305
- Strona 306
- Strona 307
- Strona 308
- Strona 309
- Strona 310
- Strona 312
- Strona 313
- Strona 314
- Strona 315
- Strona 316
- Strona 317
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 321
- Strona 322
- Strona 323
Zadanie 1.
Ile jest liczb naturalnych dwucyfrowych, w których obie cyfry są nie większe od 5?
Zadanie 2.
Rzucamy cztery razy sześcienną kostką do gry i zapisujemy otrzymane liczby oczek w kolejności rzutów. Ile wyników tego doświadczenia sprzyja zdarzeniu „żadna liczba oczek się nie powtarza”?
Zadanie 3.
Rzucamy cztery razy sześcienną kostką do gry i otrzymane liczby oczek zapisujemy jako kolejne cyfry liczby czterocyfrowej. Ile w ten sposób można otrzymać liczb, których suma cyfr jest równa 6?
Zadanie 4. Podpunkt a)
Jacek zapisuje dwuznakowe kody. Buduje je z dwóch różnych liter (wybranych spośród 26 liter alfabetu) lub dwóch różnych cyfr, lub litery i cyfry. Ile kodów, w których występuje co najmniej jedna litera może napisać, jeśli nie rozróżnia małych i wielkich liter?
Zadanie 4. Podpunkt b)
Jacek zapisuje dwuznakowe kody. Buduje je z dwóch różnych liter (wybranych spośród 26 liter alfabetu) lub dwóch różnych cyfr, lub litery i cyfry. Ile kodów, w których występuje co najmniej jedna litera może napisać, jeśli rozróżnia małe i wielkie litery?
Zadanie 5.
Rzucono czterokrotnie monetą. Zapisz zbiór wszystkich zdarzeń elementarnych tego doświadczenia losowego. Z ilu elementów składa się ten zbiór?
Zadanie 6.
Sześcienna kostka ma ściany: 2 czerwone, 1 niebieską i 3 białe. Rzucamy kostką dwukrotnie. Narysuj drzewo ilustrujące to doświadczenie losowe. Z ilu elementów składa się zbiór wszystkich zdarzeń elementarnych?
Zadanie 7.
W pudełku znajdują się koraliki: biały, czerwony, zielony i niebieski. Losujemy cztery koraliki kolejno bez zwracania. Na ile sposobów możemy je wylosować, jeśli uwzględnimy kolejność losowania?
Zadanie 8.
Nauczyciel WF musi wybrać jednego spośród trzech uczniów do reprezentacji szkoły w międzyszkolnych zawodach skoku wzwyż. Podczas treningu Adam zaliczył 75% swoich skoków, Maciek 5 skoków w 8 próbach, a Jacek 7 skoków na 10. Którego zawodnika powinien wybrać nauczyciel?
Zadanie 9.
Doświadczenie losowe polega na dwukrotnym rzucie sześcienną kostką do gry. Określ, czy jest możliwe podane zdarzenie losowe.A – suma liczb wyrzuconych oczek jest liczbą jednocyfrową.B – suma liczb wyrzuconych oczek jest liczbą podzielną przez 13.C – iloczyn liczb wyrzuconych oczek jest liczbą nieparzystą.D – suma liczb wyrzuconych oczek jest liczbą nie mniejszą niż 2.E - wartość bezwzględna różnicy liczb wyrzuconych oczek wynosi maksymalnie 5.