8 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka wokół nas 8
Lista zadań Strona 42
Strona 42
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
- Strona 166
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 169
- Strona 170
- Strona 171
- Strona 175
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 181
- Strona 182
- Strona 183
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 191
- Strona 192
- Strona 193
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 197
- Strona 198
- Strona 199
- Strona 200
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 208
- Strona 209
- Strona 210
- Strona 211
- Strona 212
- Strona 213
- Strona 214
- Strona 215
- Strona 216
- Strona 217
- Strona 218
- Strona 223
- Strona 224
- Strona 225
- Strona 226
- Strona 227
- Strona 229
- Strona 230
- Strona 231
- Strona 232
- Strona 233
- Strona 234
- Strona 235
- Strona 236
- Strona 238
- Strona 239
- Strona 240
- Strona 241
- Strona 242
- Strona 243
- Strona 244
- Strona 245
- Strona 246
- Strona 247
- Strona 249
- Strona 250
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 253
- Strona 254
- Strona 255
- Strona 256
- Strona 257
- Strona 258
- Strona 259
- Strona 260
- Strona 261
- Strona 263
- Strona 264
- Strona 265
- Strona 270
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 277
- Strona 278
- Strona 279
- Strona 280
- Strona 281
- Strona 284
- Strona 285
- Strona 286
- Strona 288
- Strona 289
- Strona 290
- Strona 291
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 295
- Strona 296
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 300
- Strona 301
- Strona 302
- Strona 303
- Strona 304
- Strona 305
- Strona 306
- Strona 307
- Strona 308
- Strona 309
- Strona 310
- Strona 312
- Strona 313
- Strona 314
- Strona 315
- Strona 316
- Strona 317
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 320
- Strona 321
- Strona 322
- Strona 323
Ćwiczenie 1. Podpunkt a)
Porównaj liczby. Użyj odpowiedniego znaku: lub =.23 i 32
Ćwiczenie 1. Podpunkt b)
Porównaj liczby. Użyj odpowiedniego znaku: lub =.42 i 24
Ćwiczenie 1. Podpunkt c)
Porównaj liczby. Użyj odpowiedniego znaku: lub =.33 i 91
Ćwiczenie 1. Podpunkt d)
Porównaj liczby. Użyj odpowiedniego znaku: lub =.72 i 33
Ćwiczenie 10.
Jajo strusie ma masę 1,7 · 103 g, a jajo kurze – masę 6 · 10-2 kg. Ile razy jajo kurze jest lżejsze od jaja strusia?
Ćwiczenie 11. Podpunkt a)
Zapisz w postaci wykładniczej: 0,3 kg – masa serca człowieka
Ćwiczenie 11. Podpunkt b)
Zapisz w postaci wykładniczej: 0,000005 kg – masa mrówki.
Ćwiczenie 2. Podpunkt a)
Oblicz:
Ćwiczenie 2. Podpunkt b)
Oblicz:-82
Ćwiczenie 2. Podpunkt c)
Oblicz:
Ćwiczenie 2. Podpunkt d)
Oblicz:(-0,0004)3
Ćwiczenie 3. Podpunkt a)
Oblicz:
Ćwiczenie 3. Podpunkt b)
Oblicz:
Ćwiczenie 3. Podpunkt c)
Oblicz:
Ćwiczenie 3. Podpunkt d)
Oblicz:
Ćwiczenie 4. Podpunkt a)
Wykonaj działania:(-2)2 · (-2)3
Ćwiczenie 4. Podpunkt b)
Wykonaj działania:(-0,2)7 · 57
Ćwiczenie 4. Podpunkt c)
Wykonaj działania:(-0,002)3 · (-0,5)3
Ćwiczenie 4. Podpunkt d)
Wykonaj działania:
Ćwiczenie 4. Podpunkt e)
Wykonaj działania:
Ćwiczenie 4. Podpunkt f)
Wykonaj działania:
Ćwiczenie 5. Podpunkt a)
Podaj wartość wykładnika n.1 000 000 000 =10n
Ćwiczenie 5. Podpunkt b)
Podaj wartość wykładnika n.12 345,6 =1,23456 · 10n
Ćwiczenie 5. Podpunkt c)
Podaj wartość wykładnika n.62 · 64 · 612 · 6 = 6n
Ćwiczenie 5. Podpunkt d)
Podaj wartość wykładnika n.1212 : 124 : 128 = 12n
Ćwiczenie 5. Podpunkt e)
Podaj wartość wykładnika n.a · a2 · a3 · an = a10, a >1
Ćwiczenie 5. Podpunkt f)
Podaj wartość wykładnika n.a · b · a3 · b4 · an · bn = a7b8, a > 1 i b > 1
Ćwiczenie 6. Podpunkt a)
Uzasadnij podaną równość, jeśli wiesz, że a · b · c = 1a3 · b · c = a2
Ćwiczenie 6. Podpunkt b)
Uzasadnij podaną równość, jeśli wiesz, że a · b · c = 1a2 · b3 · c2 = b
Ćwiczenie 6. Podpunkt c)
Uzasadnij podaną równość, jeśli wiesz, że a · b · c = 1a3 · b3 · c4 = c
Ćwiczenie 7.
Wyznacz najprostszym sposobem najmniejszą liczbę naturalną n, dla której 2n > 1 000 000.
Ćwiczenie 8. Podpunkt a)
Oblicz wartość liczbową wyrażenia:
Ćwiczenie 8. Podpunkt b)
Oblicz wartość liczbową wyrażenia:
Ćwiczenie 9. Podpunkt a)
Wyznacz liczbę n, jeżeli:15 · 10-2 = 1,5 · 10n
Ćwiczenie 9. Podpunkt b)
Wyznacz liczbę n, jeżeli:2,5 · 10-4 · 5,6 · 10-2 = 1,4 · 10n.