8 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka wokół nas 8
Lista zadań Strona 73
Strona 73
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
- Strona 166
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 169
- Strona 170
- Strona 171
- Strona 175
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 181
- Strona 182
- Strona 183
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 191
- Strona 192
- Strona 193
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 197
- Strona 198
- Strona 199
- Strona 200
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 208
- Strona 209
- Strona 210
- Strona 211
- Strona 212
- Strona 213
- Strona 214
- Strona 215
- Strona 216
- Strona 217
- Strona 218
- Strona 223
- Strona 224
- Strona 225
- Strona 226
- Strona 227
- Strona 229
- Strona 230
- Strona 231
- Strona 232
- Strona 233
- Strona 234
- Strona 235
- Strona 236
- Strona 238
- Strona 239
- Strona 240
- Strona 241
- Strona 242
- Strona 243
- Strona 244
- Strona 245
- Strona 246
- Strona 247
- Strona 249
- Strona 250
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 253
- Strona 254
- Strona 255
- Strona 256
- Strona 257
- Strona 258
- Strona 259
- Strona 260
- Strona 261
- Strona 263
- Strona 264
- Strona 265
- Strona 270
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 277
- Strona 278
- Strona 279
- Strona 280
- Strona 281
- Strona 284
- Strona 285
- Strona 286
- Strona 288
- Strona 289
- Strona 290
- Strona 291
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 295
- Strona 296
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 300
- Strona 301
- Strona 302
- Strona 303
- Strona 304
- Strona 305
- Strona 306
- Strona 307
- Strona 308
- Strona 309
- Strona 310
- Strona 312
- Strona 313
- Strona 314
- Strona 315
- Strona 316
- Strona 317
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 320
- Strona 321
- Strona 322
- Strona 323
Zadanie 12.
W rombie jedna przekątna ma długość 10a dm, druga jest o 5 dm dłuższa. Zapisz wyrażenie algebraiczne, za pomocą którego obliczysz pole tego rombu w centymetrach kwadratowych.
Zadanie 13.
Ewelina kupiła w kwiaciarni dwa tulipany, trzy róże i a goździków. Tulipany kosztowały (x + 6) zł za sztukę, róże były o 4 zł droższe, zaś goździki o n zł tańsze od róż. Ile złotych Ewelina zapłaciła za kwiaty? Zapisz odpowiednie wyrażenie algebraiczne.
Zadanie 14.
W prostokącie jeden bok ma długość x dm, a drugi jest o 4 cm dłuższy. Czy pole tego prostokąta zapisane za pomocą wyrażenia algebraicznego i wyrażone w centymetrach kwadratowych jest równe 10x2 + 40x ? Wybierz odpowiedź A (Tak) albo B (Nie) i jej uzasadnienie spośród 1 albo 2.A.Tak, ponieważ1.obwód tego prostokąta jest równy (22x + 8) cm.B.Nie, 2.pole tego prostokąta jest równe (100x2 + 40x) cm2.
Ćwiczenie Sprawdź się! 1.
Zamień iloczyn 7(x²-3x - 2) na sumę.
Ćwiczenie Sprawdź się! 2.
Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.Iloczyn -4x(x – y - z) zapisany w postaci sumy jest równy:A. -4x + 4y + 4zB. -4x² + 4xy + 4xzC. 4x² - 4xy - 4.xzD. 4x² + 4xy + 4xz
Ćwiczenie Sprawdź się! 3.
Zapisz dwukrotność wyrażenia x(7 - 3x) w postaci sumy, a następnie oblicz jej wartość liczbową dla x = -1.
Ćwiczenie Sprawdź się! 4.
Wykonaj działania, a następnie zredukuj wyrazy podobne w wyrażeniu 2x(x + 2y) - x(2x + y).
Ćwiczenie Sprawdź się! 5.
W prostokącie jeden bok ma długość x dm, a drugi jest o 3 dm krótszy. Zapisz wyrażenie algebraiczne, za pomocą którego obliczysz pole tego prostokąta w centymetrach kwadratowych.
Ćwiczenie Wyzwanie 1.
Łukasz potrafi obliczyć w pamięci pole figury przedstawionej na rysunku dla każdej wartości x. jeśli podasz mu x = 3,98 cm, to on natychmiast odpowie, że pole jest równe 39,8 cm². Skąd Łukasz to wie? Jak to oblicza? Wymiary na rysunku są podane w centymetrach.