Lista zadań Strona 22

Strona 22
Zadanie 10 Podpunkt a) Podaj zaokrąglenia liczb zaznaczonych na osi liczbowej do części setnych. Zadanie 10 Podpunkt b) Podaj zaokrąglenia liczb zaznaczonych na osi liczbowej do części dziesiątych. Zadanie 10 Podpunkt c) Podaj zaokrąglenia liczb zaznaczonych na osi liczbowej do jedności. Zadanie 11 Wymiary placu zaokrąglone do 1 m wynoszą 10 m x 20 m. Sprawdź, czy możliwe jest, by ten plac miał powierzchnię mniejszą niż 185 m2? Czy może mieć powierzchnię większą niż 215 m2? Zadanie 12 Podpunkt a) Oszacuj wynik dodawania, nie wykonując dokładnych obliczeń. Jaki znak: < czy > należy wpisać ⧫? Zadanie 12 Podpunkt b) Oszacuj wynik dodawania, nie wykonując dokładnych obliczeń. Jaki znak: < czy > należy wpisać ⧫? Zadanie 12 Podpunkt c) Oszacuj wynik dodawania, nie wykonując dokładnych obliczeń. Jaki znak: < czy > należy wpisać ⧫? Zadanie 12 Podpunkt d) Oszacuj wynik dodawania, nie wykonując dokładnych obliczeń. Jaki znak: < czy > należy wpisać ⧫? Zadanie 12 Podpunkt e) Oszacuj wynik dodawania, nie wykonując dokładnych obliczeń. Jaki znak: < czy > należy wpisać ⧫? Zadanie 12 Podpunkt f) Oszacuj wynik dodawania, nie wykonując dokładnych obliczeń. Jaki znak: < czy > należy wpisać ⧫? Zadanie 13 Podpunkt a) Oszacuj wynik mnożenia, nie wykonując dokładnych obliczeń. Jaki znak: < czy > należy wpisać w miejsce ⧫? Zadanie 13 Podpunkt b) Oszacuj wynik mnożenia, nie wykonując dokładnych obliczeń. Jaki znak: < czy > należy wpisać w miejsce ⧫? Zadanie 13 Podpunkt c) Oszacuj wynik mnożenia, nie wykonując dokładnych obliczeń. Jaki znak: < czy > należy wpisać w miejsce ⧫? Zadanie 13 Podpunkt d) Oszacuj wynik mnożenia, nie wykonując dokładnych obliczeń. Jaki znak: < czy > należy wpisać w miejsce ⧫? Zadanie 13 Podpunkt e) Oszacuj wynik mnożenia, nie wykonując dokładnych obliczeń. Jaki znak: < czy > należy wpisać w miejsce ⧫? Zadanie 13 Podpunkt f) Oszacuj wynik mnożenia, nie wykonując dokładnych obliczeń. Jaki znak: < czy > należy wpisać w miejsce ⧫? Zadanie 14 Podpunkt a) Poniżej podano kilka interesujących danych liczbowych. Łatwiej byłoby zapamiętać te dane, gdyby liczby podane były w zaokrągleniu. Zaproponuj, jak zaokrąglić te liczby.Oszacuj:Ile razy powierzchnia Afryki jest większa od powierzchni Europy?Długość równika40 075 kmOdległość Ziemi od Księżyca384 400 kmOdległość Ziemi od Słońca149 000 000 kmPrędkość światłaPrędkość dźwiękuPowierzchnia Polski 312 685 km2Powierzchnia Chin9 597 000 km2Powierzchnia Europy10 529 000 km2Powierzchnia Afryki30 305 000 km2 Zadanie 14 Podpunkt b) Poniżej podano kilka interesujących danych liczbowych. Łatwiej byłoby zapamiętać te dane, gdyby liczby podane były w zaokrągleniu. Zaproponuj, jak zaokrąglić te liczby.Oszacuj:Ile razy prędkość światła jest większa od prędkości dźwięku? Zadanie 14 Podpunkt c) Poniżej podano kilka interesujących danych liczbowych. Łatwiej byłoby zapamiętać te dane, gdyby liczby podane były w zaokrągleniu. Zaproponuj, jak zaokrąglić te liczby.Oszacuj:Ile razy trzeba okrążyć równik, aby pokonać drogę równą odległości Ziemi od Księżyca? Zadanie 14 Podpunkt d) Poniżej podano kilka interesujących danych liczbowych. Łatwiej byłoby zapamiętać te dane, gdyby liczby podane były w zaokrągleniu. Zaproponuj, jak zaokrąglić te liczby.Oszacuj:Ile razy powierzchnia Chin jest większa od powierzchni Polski? Zadanie 14 Podpunkt e) Poniżej podano kilka interesujących danych liczbowych. Łatwiej byłoby zapamiętać te dane, gdyby liczby podane były w zaokrągleniu. Zaproponuj, jak zaokrąglić te liczby.Oszacuj:Czy to prawda, że światło z Księżyca do Ziemi dociera w ciągu około 1 s? Zadanie 14 Podpunkt f) Poniżej podano kilka interesujących danych liczbowych. Łatwiej byłoby zapamiętać te dane, gdyby liczby podane były w zaokrągleniu. Zaproponuj, jak zaokrąglić te liczby.Oszacuj:Czy to prawda, że światło ze Słońca do Ziemi dociera w ciągu ok. 8 minut?