Lista zadań Strona 219

Strona 219
Zadanie 10. Podpunkt a) Kamila i Natalia tworzą liczby dwucyfrowe w taki sposób, że losowo wybierają cyfry spośród: 1, 2, 3,…,9. Pierwsza wylosowana cyfra to cyfra dziesiątek, a druga to cyfra jedności. Kamila przyjęła zasadę, że pierwsza wylosowana cyfra nie bierze udziału w losowaniu drugiej cyfry. Natalia każdą z cyfr losuje spośród ustalonego na początku zestawu 9 cyfr. Dla każdej z dziewcząt oblicz, jakie jest prawdopodobieństwo tego, że utworzona przez nią liczba będzie mniejsza od 20. Zadanie 10. Podpunkt b) Kamila i Natalia tworzą liczby dwucyfrowe w taki sposób, że losowo wybierają cyfry spośród: 1, 2, 3,…,9. Pierwsza wylosowana cyfra to cyfra dziesiątek, a druga to cyfra jedności. Kamila przyjęła zasadę, że pierwsza wylosowana cyfra nie bierze udziału w losowaniu drugiej cyfry. Natalia każdą z cyfr losuje spośród ustalonego na początku zestawu 9 cyfr. Dla każdej z dziewcząt oblicz, jakie jest prawdopodobieństwo tego, że utworzona przez nią liczba będzie parzysta. Zadanie 10. Podpunkt c) Kamila i Natalia tworzą liczby dwucyfrowe w taki sposób, że losowo wybierają cyfry spośród: 1, 2, 3,…,9. Pierwsza wylosowana cyfra to cyfra dziesiątek, a druga to cyfra jedności. Kamila przyjęła zasadę, że pierwsza wylosowana cyfra nie bierze udziału w losowaniu drugiej cyfry. Natalia każdą z cyfr losuje spośród ustalonego na początku zestawu 9 cyfr. Dla każdej z dziewcząt oblicz, jakie jest prawdopodobieństwo tego, że utworzona przez nią liczba będzie zbudowana z samych jedynek, z samych dwójek lub z jedynki i z dwójki. Zadanie 10. Podpunkt d) Kamila i Natalia tworzą liczby dwucyfrowe w taki sposób, że losowo wybierają cyfry spośród: 1, 2, 3,…,9. Pierwsza wylosowana cyfra to cyfra dziesiątek, a druga to cyfra jedności. Kamila przyjęła zasadę, że pierwsza wylosowana cyfra nie bierze udziału w losowaniu drugiej cyfry. Natalia każdą z cyfr losuje spośród ustalonego na początku zestawu 9 cyfr. Dla każdej z dziewcząt oblicz, jakie jest prawdopodobieństwo tego, że utworzona przez nią liczba będzie podzielna przez 11. Zadanie 11. Podpunkt a) Filip i Kalina chcą pomalować obrazek przedstawiony poniżej. Filip chce użyć dwóch kolorów: jednym kolorem chce pomalować koło, a innym tło, czyli pozostałą część kwadratu. Kalina dopuszcza możliwość zamalowania obu elementów obrazka tym samym kolorem. Kolory wybierają losowo spośród: czerwonego, niebieskiego, zielonego, filetowego i żółtego. Dla każdego z dzieci oblicz prawdopodobieństwo tego, że koło zostanie pomalowane na żółto, a tło na czerwono. Zadanie 11. Podpunkt b) Filip i Kalina chcą pomalować obrazek przedstawiony poniżej. Filip chce użyć dwóch kolorów: jednym kolorem chce pomalować koło, a innym tło, czyli pozostałą część kwadratu. Kalina dopuszcza możliwość zamalowania obu elementów obrazka tym samym kolorem. Kolory wybierają losowo spośród: czerwonego, niebieskiego, zielonego, filetowego i żółtego. Dla każdego z dzieci oblicz prawdopodobieństwo tego, że do pomalowania użyte będą kolory niebieski i czerwony. Zadanie 11. Podpunkt c) Filip i Kalina chcą pomalować obrazek przedstawiony poniżej. Filip chce użyć dwóch kolorów: jednym kolorem chce pomalować koło, a innym tło, czyli pozostałą część kwadratu. Kalina dopuszcza możliwość zamalowania obu elementów obrazka tym samym kolorem. Kolory wybierają losowo spośród: czerwonego, niebieskiego, zielonego, filetowego i żółtego. Dla każdego z dzieci oblicz prawdopodobieństwo tego, że tło pomalowane zostanie na zielono, a koło – na czerwono, niebiesko lub żółto. Zadanie 11. Podpunkt d) Filip i Kalina chcą pomalować obrazek przedstawiony poniżej. Filip chce użyć dwóch kolorów: jednym kolorem chce pomalować koło, a innym tło, czyli pozostałą część kwadratu. Kalina dopuszcza możliwość zamalowania obu elementów obrazka tym samym kolorem. Kolory wybierają losowo spośród: czerwonego, niebieskiego, zielonego, filetowego i żółtego. Dla każdego z dzieci oblicz prawdopodobieństwo tego, że nie zostanie użyty kolor fioletowy. Zadanie 12. Podpunkt a) Romek i Tomek wybierają losowo po jednej monecie z tych, które mają w kieszeni. Każdy z nich ma po jednej monecie 10-gorszowej, 20-groszowej, 50-groszowej i jednozłotowej. Jakie jest prawdopodobieństwo tego, że wylosowane przez nich monety dadzą łącznie kwotę co najmniej 1 zł? Zadanie 12. Podpunkt b) Romek i Tomek wybierają losowo po jednej monecie z tych, które mają w kieszeni. Każdy z nich ma po jednej monecie 10-gorszowej, 20-groszowej, 50-groszowej i jednozłotowej. Chłopcy dołożyli do kieszeni po jednej monecie: Romek – 20-groszówkę, a Tomek – 50 groszówkę. Jakie jest teraz prawdopodobieństwo tego, że gdy wylosują po jednej monecie, uzbierają kwotę co najmniej 1 zł? Zadanie 13. Podpunkt a) Spośród 5 różnych książek w języku angielskim i 6 różnych książek w języku polskim wybieramy dwie i układamy je obok siebie na półce. Oblicz prawdopodobieństwo tego, że pierwsza książka na półce będzie w języku angielskim, a druga – w języku polskim. Zadanie 13. Podpunkt b) Spośród 5 różnych książek w języku angielskim i 6 różnych książek w języku polskim wybieramy dwie i układamy je obok siebie na półce. Oblicz prawdopodobieństwo tego, że pierwsza książka na półce będzie w języku polskim, a druga – w języku angielskim. Zadanie 13. Podpunkt c) Spośród 5 różnych książek w języku angielskim i 6 różnych książek w języku polskim wybieramy dwie i układamy je obok siebie na półce. Oblicz prawdopodobieństwo tego, że obie książki na półce będą w języku angielskim. Zadanie 13. Podpunkt d) Spośród 5 różnych książek w języku angielskim i 6 różnych książek w języku polskim wybieramy dwie i układamy je obok siebie na półce. Oblicz prawdopodobieństwo tego, że obie książki na półce będą w języku polskim.