Podpunkt a) Pewien związek X w roztworze wodnym ulega rozkładowi. W celu zbadania szybkości tej reakcji mierzono stężenie molowe związku X. Otrzymane wyniki zestawiono w tabeli. Narysuj w zeszycie wykres zależności stężenia molowego związku X od czasu. Podpunkt b) Pewien związek X w roztworze wodnym ulega rozkładowi. W celu zbadania szybkości tej reakcji mierzono stężenie molowe związku X. Otrzymane wyniki zestawiono w tabeli. Odczytaj z wykresu odpowiednie dane i oblicz średnią szybkość rozkładu związku X w przedziałach czasu 0-100 s oraz 500-600 s. Porównaj otrzymane wyniki i wyjaśnij przyczynę różnicy w otrzymanych wartościach. Podpunkt c) Pewien związek X w roztworze wodnym ulega rozkładowi. W celu potwierdzenia, że szybkość reakcji maleje z czasem, co 10 min mierzono stężenie molowe związku X. Otrzymane wyniki zestawiono w tabeli. Wykonaj polecenia. Skomentuj przebieg krzywej na wykresie – czy jest zgodny z przewidywaniem? Zadanie sprawdzające 1. Takie same odważki opiłków żelaza wrzucono do dwóch zlewek z kwasem solnym. W pierwszej z nich znajdował się roztwór o stężeniu 2 mol/dm3, a w drugiej roztwór o stężeniu 10% i gęstości 1,1 g/cm3. Oceń, w której zlewce reakcja zachodzi z większą szybkością. Zadanie sprawdzające 2. Do reaktora o pojemności 5 dm3 wprowadzono 0,14 mol substancji A i 0,07 mol substancji B. W reaktorze przebiegła reakcja opisana równaniem:Oblicz, jakie było stężenie substancji B w reaktorze w chwili, gdy powstało 0,015 mol produktu C. Zadanie sprawdzające 4. W zamkniętym reaktorze, w temperaturze T, przebiegała synteza amoniaku z pierwiastków opisana równaniem:W pewnej chwili szybkość powstawania amoniaku wynosiła Oblicz szybkość, z jaką w tej samej chwili ubywało wodoru.