II liceum
Język angielski
Chemia 2. Zakres rozszerzony. Wydanie 2020
Lista zadań Strona 315
Strona 315
- Strona 5
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 18
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 32
- Strona 36
- Strona 41
- Strona 44
- Strona 46
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 60
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 74
- Strona 83
- Strona 91
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 106
- Strona 111
- Strona 117
- Strona 123
- Strona 127
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 150
- Strona 152
- Strona 161
- Strona 169
- Strona 171
- Strona 179
- Strona 185
- Strona 191
- Strona 197
- Strona 203
- Strona 210
- Strona 213
- Strona 221
- Strona 231
- Strona 234
- Strona 240
- Strona 241
- Strona 243
- Strona 244
- Strona 251
- Strona 261
- Strona 268
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 283
- Strona 284
- Strona 285
- Strona 286
- Strona 287
- Strona 293
- Strona 303
- Strona 312
- Strona 316
- Strona 321
- Strona 329
- Strona 337
- Strona 349
- Strona 363
- Strona 371
- Strona 381
- Strona 387
- Strona 391
- Strona 392
- Strona 393
- Strona 394
- Strona 395
- Strona 396
- Strona 397
- Strona 398
- Strona 399
Zadanie podsumowujące 1.
W półogniwach A, B i C zachodzą reakcje opisane podanymi równaniami.Półogniwo A: Półogniwo B: Półogniwo C: Na podstawie podanych wartości potencjałów standardowych zaproponuj budowę ogniwa, w którym półogniwo B będzie katodą. Napisz w zeszycie schemat tego ogniwa, oblicz jego SEM i napisz w formie jonowej równanie sumarycznej reakcji zachodzącej w tym ogniwie.
Zadanie podsumowujące 2.
Oceń, czy poniższe informacje są prawdziwe. Wskaż P, jeżeli informacja jest prawdziwa albo F – jeśli jest fałszywa. 1. W ogniwie kobaltowo-cynkowym półogniwo cynkowe staje się anodą, a kobaltowe katodą. 2. W czasie pracy ogniwa elektrony przepływają kluczem elektrolitycznym od półogniwa cynkowego do kobaltowego.3. W czasie pracy ogniwa elektrony przepływają zewnętrznym przewodnikiem elektrycznym w kierunku od cynku do kobaltu.
Zadanie podsumowujące 3.
Przez roztwór zawierający azotany(V) sodu, srebra(l) i miedzi(l) o jednakowym stężeniu molowym przepuszczono ładunek elektryczny w warunkach umożliwiających wydzielenie na katodzie kolejno trzech pierwiastków. Napisz w zeszycie, w jakiej kolejności wydzielały się pierwiastki na katodzie oraz równanie reakcji zachodzącej na anodzie.
Zadanie podsumowujące 4.
Z wymienionych niżej metod wybierz tę, za pomocą, której można otrzymać metaliczny wapń.· elektroliza wodnego roztworu azotanu(V) wapnia,· elektroliza stopionego chlorku wapnia,· działanie metalicznym sodem na roztwór bromku wapnia.
Zadanie podsumowujące 5.
Podczas elektrolizy wodnego roztworu kwasu siarkowego(VI) na katodzie wydzieliło się 8 dm3 wodoru. Oblicz objętość tlenu wydzielonego na anodzie.
Zadanie podsumowujące 6.
Prowadzono elektrolizę wodnego roztworu chlorku miedzi(II). Oblicz objętość chloru (w przeliczeniu na warunki normalne) wydzielonego na anodzie do chwili, gdy na katodzie osadziło się 3,2 g miedzi.
Zadanie podsumowujące 7.
Napisz w zeszycie schemat ogniwa złożonego z półogniwa magnezowego i cynkowego oraz równania reakcji zachodzących podczas pracy tego ogniwa. Oblicz jego SEM.
Zadanie podsumowujące 8.
Wśród wymienionych niżej kationów metali wskaż ten, który jest najsilniejszym utleniaczem. Uzasadnij swój wybór.