8 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka z kluczem 8
Lista zadań Strona 135
Strona 135
- Strona 6
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 156
- Strona 157
Zadanie 18. Podpunkt a)
Wskazówka sekundowa w zegarze ma długość 12 cm. W połowie tej długości usiadła mucha. Mucha nie ruszała się przez minutę, czyli przez jeden pełny obrót wskazówki. Jaką drogę przebyła, „jadąc” na wskazówce?
Zadanie 18. Podpunkt b)
Wskazówka sekundowa w zegarze ma długość 12 cm. W połowie tej długości usiadła mucha. Następnie mucha oddaliła się jeszcze o 1 cm od środka tarczy zegarowej. Ile centymetrów wydłużyła się jej droga, kiedy „jechała” na wskazówce przez kolejną minutę?
Zadanie 18. Podpunkt c)
Wskazówka sekundowa w zegarze ma długość 12 cm. W połowie tej długości usiadła mucha. Mucha przeszła jeszcze o 1 cm dalej i znów przez minutę obracała się ze wskazówką po tarczy zegara. O ile dłuższą drogę przebyła w porównaniu z podróżą opisaną w podpunkcie b)? Najpierw oszacuj wynik, a następnie go sprawdź, wykonując odpowiednie rachunki.
Zadanie 19.
Mała Ewa układa krążki ogórka jednakowej wielkości talerzyku. Czy uda jej się ułożyć na talerzyku 10 krążków ogórka, jeśli średnica każdego z nich jest równa 4 cm, talerzyk ma średnicę 12 cm, a krążki nie będą ł siebie nachodzić ani wystawać poza brzeg talerzyka?
Zadanie 20.
Wewnętrzny pierścienia kołowego jest dwukrotnie krótszy niż zewnętrzny. Pole pierścienia jest równe Oblicz długości okręgów, które nauczają ten pierścień.
Zadanie 21.
Dany jest kwadrat o boku 12 cm. Większy okrąg przechodzi przez wszystkie wierzchołki tego kwadratu, a mniejszy – przez środki jego boków. Oblicz pole pierścienia kołowego wyznaczonego przez te okręgi.
Zadanie 22.
Czy w garnku o średnicy 20 cm można postawić 3 słoiki – każdy o średnicy 12 cm?
Zadanie 23.
Ustal, czy z kwadratowej kartki papieru o boku długości 20 cm można wyciąć cztery koła, których suma obwodów jest większa niż 120 cm.
Zadanie 24.
Trzy koła zębate o promieniach = 5 cm, = 7 cm, = 4 cm położone są tak jak na rysunku. Koło o promieniu 5 cm wykonało 10 obrotów. Ile obrotów wykonało w tym samym czasie koło o promieniu 4 cm?
Zadanie 25. Podpunkt a)
W punkty A i B zaznaczone na kartonie w odległości 2 cm jeden od drugiego wbito szpilki. Do szpilki A przywiązano nitkę, a po jej naprężeniu umocowano rysik w odległości 4 cm od punktu A. Naprężoną nitkę zahaczono o szpilkę B tak, że nitka się zawinęła, a rysik znalazł się w punkcie A. Przy maksymalnym naprężeniu nitki przesuwano rysik (kreśląc linię na kartonie) do chwili, kiedy znalazł się on ponownie w punkcie A. Narysuj trasę, po której poruszał się koniec rysika.
Zadanie 25. Podpunkt b)
W punkty A i B zaznaczone na kartonie w odległości 2 cm jeden od drugiego wbito szpilki. Do szpilki A przywiązano nitkę, a po jej naprężeniu umocowano rysik w odległości 4 cm od punktu A. Naprężoną nitkę zahaczono o szpilkę B tak, że nitka się zawinęła, a rysik znalazł się w punkcie A. Przy maksymalnym naprężeniu nitki przesuwano rysik (kreśląc linię na kartonie) do chwili, kiedy znalazł się on ponownie w punkcie A. Oblicz długość tej trasy.