8 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka z kluczem 8
Lista zadań Strona 19
Strona 19
- Strona 6
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 156
- Strona 157
Zadanie 4. Podpunkt a)
W pewnej szkole zapytano grupę 30 uczniów, jakich języków obcych się uczą. Język angielski wskazało 21 osób, niemiecki 17 osób, francuski 12 osób i hiszpański 10 osób. Czy powyższe dane można przedstawić na diagramie kołowym?
Zadanie 4. Podpunkt b)
W pewnej szkole zapytano grupę 30 uczniów, jakich języków obcych się uczą. Język angielski wskazało 21 osób, niemiecki 17 osób, francuski 12 osób i hiszpański 10 osób. Przedstaw te dane na diagramie słupkowym.
Zadanie 4. Podpunkt c)
W pewnej szkole zapytano grupę 30 uczniów, jakich języków obcych się uczą. Język angielski wskazało 21 osób, niemiecki 17 osób, francuski 12 osób i hiszpański 10 osób. Ile średnio języków obcych uczy się każda osoba z tej grupy?
Zadanie 5. Podpunkt a)
Na diagramie przedstawiono wyniki dwóch sondaży poparcia dla ugrupowań politycznych w Leśnolandii. Komentując to zestawienie, Porozumienie Wilk – Zając niedwuznacznie sugerowało, że w sierpniu miało dwukrotnie więcej zwolenników niż w lipcu. Czy jest to zgodne z prawdą? Jakie elementy diagramu mogły sprawić, że część wyborców rzeczywiście uwierzyła w taki zrost poparcia ugrupowania?
Zadanie 5. Podpunkt b)
Na diagramie przedstawiono wyniki dwóch sondaży poparcia dla ugrupowań politycznych w Leśnolandii. Komentując to zestawienie, Porozumienie Wilk – Zając niedwuznacznie sugerowało, że w sierpniu miało dwukrotnie więcej zwolenników niż w lipcu. Czy jest to zgodne z prawdą? Którymi elementami diagramu należy się posłużyć, aby rzetelnie porównać poparcie w lipcu i w sierpniu?
Zadanie 6. Podpunkt a)
Z pracy klasowej z matematyki można było uzyskać od 0 do 19 punktów. Oto wyniki, jakie uzyskali uczniowie klasy 8b:7, 13, 19, 4, 5, 12, 4, 13, 16, 00, 11, 3, 15, 16, 7, 4, 6, 4, 10, 15, 18, 11, 9, 8, 3, 14.Sporządź diagram słupkowy z danych pogrupowanych w cztery przedziały równej długości. Czy na podstawie obu diagramów można wysnuć takie same wnioski?
Zadanie 6. Podpunkt b)
Z pracy klasowej z matematyki można było uzyskać od 0 do 19 punktów. Oto wyniki, jakie uzyskali uczniowie klasy 8b:7, 13, 19, 34, 5, 12, 4, 13, 16, 00, 11, 3, 15, 16, 7, 4, 6, 4, 10, 15, 18, 11, 9, 8, 3, 14.Sporządź diagram słupkowy z danych pogrupowanych w pięć przedziałów równej długości. Czy na podstawie obu diagramów można wysnuć takie same wnioski?
Zadanie 7. Podpunkt a)
Oceń poprawność wnioskowania. Pewna grupa uczniów napisała dwa sprawdziany. Średnia ocen z pierwszego sprawdzianu jest równa 4,2, a z drugiego 3,8. Zatem wśród ocen z pierwszego sprawdzianu było więcej czwórek i piątek niż wśród ocen z drugiego sprawdzianu.
Zadanie 7. Podpunkt b)
Oceń poprawność wnioskowania. W Leśnolandii przeprowadza się comiesięczny ranking poparcia dla partii politycznych. We wrześniu prowadziły Unia Miłośników Łosia z wynikiem 40% oraz Porozumienie Wilk – Zając z wynikiem 20%. W październiku pierwsze ugrupowanie miało poparcie 10% niższe, a drugie – o 10% wyższe niż we wrześniu. Zatem obecnie obie partie cieszą się takim samym, 30% poparciem mieszkańców Leśnolandii.