Lista zadań Strona 19

Strona 19
Zadanie 4. Podpunkt a) W pewnej szkole zapytano grupę 30 uczniów, jakich języków obcych się uczą. Język angielski wskazało 21 osób, niemiecki 17 osób, francuski 12 osób i hiszpański 10 osób. Czy powyższe dane można przedstawić na diagramie kołowym? Zadanie 4. Podpunkt b) W pewnej szkole zapytano grupę 30 uczniów, jakich języków obcych się uczą. Język angielski wskazało 21 osób, niemiecki 17 osób, francuski 12 osób i hiszpański 10 osób. Przedstaw te dane na diagramie słupkowym. Zadanie 4. Podpunkt c) W pewnej szkole zapytano grupę 30 uczniów, jakich języków obcych się uczą. Język angielski wskazało 21 osób, niemiecki 17 osób, francuski 12 osób i hiszpański 10 osób. Ile średnio języków obcych uczy się każda osoba z tej grupy? Zadanie 5. Podpunkt a) Na diagramie przedstawiono wyniki dwóch sondaży poparcia dla ugrupowań politycznych w Leśnolandii. Komentując to zestawienie, Porozumienie Wilk – Zając niedwuznacznie sugerowało, że w sierpniu miało dwukrotnie więcej zwolenników niż w lipcu. Czy jest to zgodne z prawdą? Jakie elementy diagramu mogły sprawić, że część wyborców rzeczywiście uwierzyła w taki zrost poparcia ugrupowania? Zadanie 5. Podpunkt b) Na diagramie przedstawiono wyniki dwóch sondaży poparcia dla ugrupowań politycznych w Leśnolandii. Komentując to zestawienie, Porozumienie Wilk – Zając niedwuznacznie sugerowało, że w sierpniu miało dwukrotnie więcej zwolenników niż w lipcu. Czy jest to zgodne z prawdą? Którymi elementami diagramu należy się posłużyć, aby rzetelnie porównać poparcie w lipcu i w sierpniu? Zadanie 6. Podpunkt a) Z pracy klasowej z matematyki można było uzyskać od 0 do 19 punktów. Oto wyniki, jakie uzyskali uczniowie klasy 8b:7, 13, 19, 4, 5, 12, 4, 13, 16, 00, 11, 3, 15, 16, 7, 4, 6, 4, 10, 15, 18, 11, 9, 8, 3, 14.Sporządź diagram słupkowy z danych pogrupowanych w cztery przedziały równej długości. Czy na podstawie obu diagramów można wysnuć takie same wnioski? Zadanie 6. Podpunkt b) Z pracy klasowej z matematyki można było uzyskać od 0 do 19 punktów. Oto wyniki, jakie uzyskali uczniowie klasy 8b:7, 13, 19, 34, 5, 12, 4, 13, 16, 00, 11, 3, 15, 16, 7, 4, 6, 4, 10, 15, 18, 11, 9, 8, 3, 14.Sporządź diagram słupkowy z danych pogrupowanych w pięć przedziałów równej długości. Czy na podstawie obu diagramów można wysnuć takie same wnioski? Zadanie 7. Podpunkt a) Oceń poprawność wnioskowania. Pewna grupa uczniów napisała dwa sprawdziany. Średnia ocen z pierwszego sprawdzianu jest równa 4,2, a z drugiego 3,8. Zatem wśród ocen z pierwszego sprawdzianu było więcej czwórek i piątek niż wśród ocen z drugiego sprawdzianu. Zadanie 7. Podpunkt b) Oceń poprawność wnioskowania. W Leśnolandii przeprowadza się comiesięczny ranking poparcia dla partii politycznych. We wrześniu prowadziły Unia Miłośników Łosia z wynikiem 40% oraz Porozumienie Wilk – Zając z wynikiem 20%. W październiku pierwsze ugrupowanie miało poparcie 10% niższe, a drugie – o 10% wyższe niż we wrześniu. Zatem obecnie obie partie cieszą się takim samym, 30% poparciem mieszkańców Leśnolandii.