8 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka z kluczem 8
Lista zadań Strona 61
Strona 61
- Strona 6
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 156
- Strona 157
Zadanie 1. Podpunkt a)
Czy z odcinków o podanych długościach można zbudować trójkąt?7 cm, 8 cm, 9 cm
Zadanie 1. Podpunkt b)
Czy z odcinków o podanych długościach można zbudować trójkąt?14 mm, 17 mm, 32 mm
Zadanie 1. Podpunkt c)
Czy z odcinków o podanych długościach można zbudować trójkąt?26 km, 47 km, 73 km
Zadanie 1. Podpunkt d)
Czy z odcinków o podanych długościach można zbudować trójkąt?11 m, 501 cm, 6000 mm
Zadanie 2. Podpunkt a)
Jeden z boków trójkąta ma długość 19 cm, a drugi 31 cm. Czy trzeci bok tego trójkąta może mieć podaną długość?26 cm
Zadanie 2. Podpunkt b)
Jeden z boków trójkąta ma długość 19 cm, a drugi 31 cm. Czy trzeci bok tego trójkąta może mieć podaną długość?48 cm
Zadanie 2. Podpunkt c)
Jeden z boków trójkąta ma długość 19 cm, a drugi 31 cm. Czy trzeci bok tego trójkąta może mieć podaną długość?11 cm
Zadanie 2. Podpunkt d)
Jeden z boków trójkąta ma długość 19 cm, a drugi 31 cm. Czy trzeci bok tego trójkąta może mieć podaną długość?50 cm
Zadanie 3. Podpunkt a)
Czy z odcinków o podanych długościach można zbudować trójkąt?
Zadanie 3. Podpunkt b)
Czy z odcinków o podanych długościach można zbudować trójkąt?0,83 km, 0,29 km, 0,64 km
Zadanie 3. Podpunkt c)
Czy z odcinków o podanych długościach można zbudować trójkąt?300 cm, 30 dm, 3m
Zadanie 3. Podpunkt d)
Czy z odcinków o podanych długościach można zbudować trójkąt?0,02 m, 2,99 cm, 9,9 mm
Zadanie 4.
Na postawie podanych odległości ustal, w którym przypadku punkty A, B, C nie leżą na jednej prostej.A. AB = 8 cm, BC= 15 cm, AC = 23 cmB. AB = 14 cm, BC = 5 cm, AC = 9 cmC. AB = 11 cm, BC = 34 cm, AC = 23 cmD. AB = 17 cm, BC = 17 cm, AC = 27 cm
Zadanie 5.
Jaś narysował cztery odcinki każdy innej długości: 5 cm, 7 cm, 11 cm i 15 cm. Następnie starł jeden z nich i z trzech pozostałych odcinków próbował skonstruować trójkąt. Niestety okazało się to niemożliwe. Jaką długość ma odcinek starty przez Jasia?A. 5 cmB. 7 cmC. 11 cmD. 15 cm
Zadanie 6.
Na rysunku obok podano długości boków i jednej przekątnej pewnego czworokąta. Czy każde trzy spośród tych pięciu odcinków mogą być bokami trójkąta? Odpowiedź uzasadnij.
Zadanie 7.
Kasia ma 15 patyczków jednakowej długości. Ułożyła z nich trójkątną ramkę o bokach złożonych z pięciu patyczków każdy. Ile innych różnych trójkątnych ramek można ułożyć, wykorzystując za każdym razem wszystkie patyczki?
Zadanie 8.
Jeden z boków trójkąta ma długość 7 cm, drugi 13 cm. Długość trzeciego także wyraża się całkowitą liczbą centymetrów. Jaką długość może mieć trzeci bok tego trójkąta?
Zadanie 9.
Odcinki o długościach: 3 cm, 7 cm, 10 cm, 12 cm, 19 cm, 21 cm pogrupuj w dwie trójki stanowiące długości boków dwóch trójkątów.