8 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka z kluczem 8
Lista zadań Strona 63
Strona 63
- Strona 6
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 156
- Strona 157
Zadanie 21.
Uzasadnij, że obwód kwadratu ABCD (rysunek obok) jest większy niż obwód trójkąta DEF.
Zadanie 22.
Jedna przekątna czworokąta ma długość 48 cm, a druga 49 cm. Uzasadnij, że obwód tego czworokąta jest mniejszy od 200 cm.
Zadanie 23.
Narysuj czworokąt o bokach takiej długości, aby z żadnych trzech spośród nich nie można było zbudować trójkąta.
Zadanie 24.
Uzasadnij, że obwód sześciokąta ABCDEF przedstawionego na rysunku obok jest większy niż obwód czworokąta ACDF.
Zadanie 25.
Uzasadnij, że w trapezie suma długości przekątnych jest większa od sumy długości obu podstaw.
Zadanie 26.
Punkty A, C i D leżą na jednej prostej (rysunek obok). Uzasadnij, że odcinek AD, a długość większą niż 4 cm.
Zadanie 27.
Uzasadnij, że obwód trapezu jest mniejszy od podwojonej sumy długości jego przekątnych.
Zadanie 28.
W trójkącie ostrokątnym poprowadzono wysokość. Uzasadnij, że jest ona krótsza niż połowa obwodu tego trójkąta.
Zadanie 29.
W trójkącie różnobocznym najdłuższy bok ma długość a, najkrótszy c, Czy długość średniego boku jest większa niż różnica a – c? Odpowiedź uzasadnij.
Zadanie 30.
Dane są trzy odcinki spełniające następujący warunek: długość każdego z tych odcinków jest równa średniej arytmetycznej długości pozostałych odcinków. Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeśli jest fałszywe.Każde trzy odcinki spełniające ten warunek są długościami boków pewnego trójkąta.PFDo odcinków długości 1 cm i 11 cm można dobrać trzeci tak, aby pełniony był ten warunek i aby były one bokami trójkąta.PF
Zadanie 31.
Kasia i Michał grają w następującą grę. Na zmianę rzucają kostką do gry i zapisują otrzymane wyniki. Jeśli istnieje trójkąt o bokach, których długości są równe wynikom trzem kolejnych rzutów gracza, do stanu jego konta dodaje się sumę tych oczek, a gdy nie ma takiego trójkąta – tę sumę się odejmuje. Kasia wyrzuciła już 3 oczka i 5 oczek. Michał wyrzucił 6 oczek i 3 oczka. Rozstrzygnij, które zdarzenie jest bardziej prawdopodobne:K – po trzecim rzucie Kasia będzie miała dodane punktyM – po trzecim rzucie Michał będzie miał dodane punkty