3. Przeczytaj wiersz Cypriana Norwida Fraszka (!).  a) Uzupełnij w zeszycie podaną tabelę. Wypisz z wiersza przykłady anakolutów, elips i paradoksów. Określ, jaką funkcję pełnią w tekście.  Przypomnij sobie cechy charakterystyczne anakolutu, elips, i paradoksu. Wskaż przykłady ich użycia w tekście i ustal, jakie znaczenia wprowadzają do utworu Norwida.  Zauważ, że wiersz ma formę rozmowy. Zastanów się, w jaki sposób zastosowane środki językowe podkreślają dialogowy charakter wypowiedzi i charakteryzują język uczestników dyskusji.  b) Uzasadnij, że użyte w utworze Norwida figury stylistyczne powodują niejednoznaczność wypowiedzi i nadają jej ironiczne zabarwienie. W uzasadnieniu odwołaj się do tekstu Jakuba Sochy i własnej wiedzy.  Przypomnij sobie, czym jest ironia i jakie są jej wyznaczniki językowe w tekście.  

Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019 zadanie 3 strona 359

Rozwiązanie

a)  Środek językowy   Przykłady z tekstu   Funkcja w tekście   Anakolut   Jeśli ma...

Rozwiązanie zadania w kategorii premium!

Wykup pakiet Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu

Wykup dostęp

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Zadaj pytanie

Wybierz numer zadania

Wybierz stronę

Strona 359

Zadanie rozwiązane jakiś czas temu

To zadanie pochodzi ze strony 359 podręcznika 'Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019' z przedmiotu Język polski i jest zadaniem nr 3 rozwiązanym w odpowiedzi.pl. Odpowiedź na to zadanie przygotował Karolina Morc

To zadanie zostało ocenione na

3.00

Oceń to zadanie

Ocen: Przeczytaj wiersz Cypriana Norwida Fraszka (!).  a) Uzupełnij w zeszycie podaną tabelę. Wypisz z wiersza przykłady anakolutów, elips i paradoksów. Określ, jaką funkcję pełnią w tekście.  Przypomnij sobie cechy charakterystyczne anakolutu, elips, i paradoksu. Wskaż przykłady ich użycia w tekście i ustal, jakie znaczenia wprowadzają do utworu Norwida.  Zauważ, że wiersz ma formę rozmowy. Zastanów się, w jaki sposób zastosowane środki językowe podkreślają dialogowy charakter wypowiedzi i charakteryzują język uczestników dyskusji.  b) Uzasadnij, że użyte w utworze Norwida figury stylistyczne powodują niejednoznaczność wypowiedzi i nadają jej ironiczne zabarwienie. W uzasadnieniu odwołaj się do tekstu Jakuba Sochy i własnej wiedzy.  Przypomnij sobie, czym jest ironia i jakie są jej wyznaczniki językowe w tekście.  

Oceń
Aby, wykupić dostęp do rozwiązania zadaniania o treści 'Przeczytaj wiersz Cypriana Norwida Fraszka (!).  a) Uzupełnij w zeszycie podaną tabelę. Wypisz z wiersza przykłady anakolutów, elips i paradoksów. Określ, jaką funkcję pełnią w tekście.  Przypomnij sobie cechy charakterystyczne anakolutu, elips, i paradoksu. Wskaż przykłady ich użycia w tekście i ustal, jakie znaczenia wprowadzają do utworu Norwida.  Zauważ, że wiersz ma formę rozmowy. Zastanów się, w jaki sposób zastosowane środki językowe podkreślają dialogowy charakter wypowiedzi i charakteryzują język uczestników dyskusji.  b) Uzasadnij, że użyte w utworze Norwida figury stylistyczne powodują niejednoznaczność wypowiedzi i nadają jej ironiczne zabarwienie. W uzasadnieniu odwołaj się do tekstu Jakuba Sochy i własnej wiedzy.  Przypomnij sobie, czym jest ironia i jakie są jej wyznaczniki językowe w tekście.  ' przejdź tutaj.
Informacje o książce
Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019

Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019

Rok wydania

2020

Wydawnictwo

Nowa Era

Autorzy

Małgorzata Chmiel, Anna Cisowska, Joanna Kościerzyńska, Helena Kusy, Anna Równy, Aleksandra Wróblewska

ISBN

978-83-267-3965-1

Rodzaj książki

Podręcznik

Rozwiązanie tego zadania przygotował nauczyciel

Karolina Morc

zobacz profil

Nauczyciel języka polskiego klas I - IV LO / Technikum

Czy wiesz, że?

Karolina Morc rozwiązała 833 zadań w naszym serwisie